vrijdag 24 november 2017

De jacquards van Madeline

Hebben jullie de nieuwe jacquard stoffen van Madeline de Stoffenmadam al gezien? Misschien best ook niet kijken want ze zijn onweerstaanbaar.  ;-)

Ik was meteen weg van de Clair Lurex <3



Omdat ik al lange tijd verliefd ben op deze jurk, waagde ik mij ook eens aan de Rosa jurk.  Bovenaan heb ik maat 48 nodig voor de "full breasts", maar naar onder toe heb ik nog heel wat moeten versmallen want anders had ik een zak aangehad denk ik.

Die borsten van mij dat blijft toch een probleem hoor, ik moet mij dringend eens toeleggen op het toepassen van een FBA op mijn patronen.  Als iemand zich geroepen voelt om mij dat eens te demonstreren, graag!

Al bij al ben ik wel heel tevreden van het resultaat, iets wat hier niet dikwijls gebeurt wanneer ik voor mezelf naai.






Uiteraard bleef het bij mij niet bij 1 jacquard stofke, ik koos ook nog een leuke zwart/beige variant.

Knippen, naaien, en een half uurtje later heb je er eentje, jawel een #comfycaroskirt ;-)
Afmetingen en werkwijze vind je hier!










--- Jacquard stoffen nu te koop bij Madeline De Stoffenmadam! ---











11 opmerkingen:

  1. Toch altijd wel geweldig, hoe jij van stofjes waarvan ik denkt wat gaat ze daar nu weer mee maken toch iets prachtigs maakt. Weer 2 geslaagde outfits en wie houdt er nu niet van jacquard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit wil ik ook eens proberen se, maar als ik op je link duw kom ik er niet?
    schoon rokske !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ola pola! Sjieke dinges!
    Staat je echt supergoed! En die rok van je moet ik echt eens maken...Na de jassenmarathon obviously 😉😂

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk en rok in knappe stofjes en een super-fotografe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kleedje is super geslaagd! En dat rokjespatroon, ideaal voor een naaister met weinig tijd... en dat op black friday, wie weet valt er wel een stofje in mijn winkelmandje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die jurk staat je ongelooflijk schoon, smijt u eens op die fba, wil je (je gaat daar trouwens zo blij mee zijn, want dat kun je voor alles gebruiken ;) ).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi en echt goed aangepast ook, past je perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel schoon,ik werd onlangs 'gedwongen' om een FBA te doen bij een patroontest en moet zeggen dat het beter meeviel dan gedacht, google zaluw beste vriend zijn ;-)
    of de patronen van bella sunshine design kiezen, die hebben dat al inbegrepen

    BeantwoordenVerwijderen